This heart Chapter 10 ~ Beach

När vi kom till stranden (vi gick dit eftersom det bara tog ungefär en kvart) var den nästan helt öde. Jag visste inte om det berodde på att det fortfarande var ganska tidigt, och det var helg så folk tog sovmorgon, eller om folk tyckte att det var för kallt fortfarande. Hur dom nu kunde tycka det, det var 24°C i luften, och det hade varit en varm period ett tag så vattnet borde inte vara iskallt.
Vi bestämde oss för att lägga ut våra handdukar ganska långt upp fån vattnet.
"Vem vill bada?" frågade Ryan som verkade väldigt peppad.
Alla vi andra såg däremot tveksamt på vattnet, undrade om det var tillräckligt varmt.
"Åhhh, kom igen!" sa Ryan när han såg våra ansikten. "Sisten i suger" ropade han och började springa mot vattnet samtidigt som han slet av sig tröjan och kastade den på marken.
Justin var inte sen att anta utmaningen, han satte av efter Ryan i en väldig fart och även hans tröja hamnade i sanden. Chaz gav sig av kort därefter.
Det lämnade mig och Caitlin kvar på stranden, jag mötte hennes blick och vi nickade samtidigt.
"Vi stannar" bekräftade hon och tog av sig sina shorts och blusen hon hade haft på sig, och la sig på magen på sin handduk i solen.
Jag bestämde mig för att göra detsamma, jag klädde av mig till bara bikini och la mig på rygg.
Jag såg hur killarna förde något krig där nere i vattnet, de hade hittat några små hinkar som något barn säkert glömt kvar, och kastade nu vatten på varandra så det skvätte lång väg.
"Kom då!" ropade Ryan efter oss, men vi bara låg kvar och låtsades som ingenting. Varför skulle vi frysa ihjäl i vattnet när man kunde sola?

Sen såg jag i ögonvrån hur killarna började komma upp igen. Waterfight over tydligen. När han var tillräckligt nära gjorde Justin sin berömda hair-flip (ja, den hade jag hört talas om ett flertal gånger, fast jag inte var ett fan...) och vatten skvätte över mig och Caitlin.
"JUSTIN!" skrek Cat hon hade legat och blundat på mage, så hon såg inte att killarna kom. Jag däremot, blängde bara på Justin.
"Tror du det var kul?" frågade jag.
"Det var jättekul" svarade han och flinade. Jag bara fortsatte blänga på honom.

"Hair flip"

"Ni suger" sa Ryan och skrattade.
"Vi är åtminstone två om det" sa Caitlin och log mot mig.
"Tänker ni bara ligga här hela dagen?" frågade Justin. "Vill du hänga med och köpa glass?" frågade han sen Chaz, som hade stått och vilat blicken på mig i minst två minuter nu, vilket hade börjat kännas lite generande.
"Sure" svarade han och tittade genast bort från mig. "Vill någon annan ha något?"
"Vänta, jag följer med" sa jag. "Ni skulle ändå inte kunna välja en glass åt mig utan att jag blev missnöjd" sa jag och skrattade.
"Jag behöver inget" sa Caitlin.
"Inte jag heller" sa Ryan.
Jag, Justin och Chaz började gå mot kiosken. Det var en pinsam tystnad, jag gick där i bikini mellan två snygga killar i badbyxor, den ena tyckte om mig och den andra tyckte om att hångla med mig.
Vi kom fram till kiosken och beställde, sen kom nästa problem. Vem som skulle betala. Både Chaz och Justin hade med sig pengar, dum som jag var hade inte jag det, jag tänkte inte på det eftersom jag inte hade någon ficka på bikinin direkt.
"Jag betalar åt dig" erbjöd sig Chaz fort.
"Nej, jag kan betala" sa Justin snabbt. "Jag tog med extra."
Okej, hur skulle jag lösa det här? Men Chaz verkade inse att han inte skulle vinna så han sa uppgivet:
"Okej då"
Det slutade med att Justin betalade åt alla tre, och vi gick tillbaka samtidigt som vi åt våra glassar.
"Åh nej" utbrast jag, min glass droppade ner på magen.
Justin såg det och sa:
"Strunta i det, jag tänkte ändå tvinga dig att bada sen" och flinade.
Jag blängde på honom.
"Vad? Man kan ju inte vara på stranden en hel dag utan att nudda vattnet?" sa han oförstående.
Jag svarade inte på det, jag hade redan nuddat vattnet idag, eller snarare blivit nuddad av det, och det var Justins fel.
Vi var framme hos Ryan och Caitlin igen, vi hade redan ätit upp våra glassar.
"Suck, jag antar att jag går och badar då. Är det någon annan som hänger med? Caitlin?" frågade jag.
"Visst. Kan inte alla bada?" frågade hon.
Alla gick ner till vattnet, Chaz och Justin sprang i först, men jag, Caitlin och Ryan stannade så att vågorna bara precis nudda våra tår.
"Jag trodde väl att ni skulle tveka. Justin, Chaz, jag behöver lite hjälp här!" ropade han och killarna kom genast.
"De vill inte bada" förklarade Ryan. Killarna fattade direkt och tog tag i våra armar medan Ryan puttade på bakifrån.
Jag var nog starkare än de trodde, Caitlin drog de med sig efter ett tag och hon låg nu och sprattlade i vattnet.
Det betydde att alla tre killar drog i mig, men jag stod orubbad kvar på båda benen.
Innan jag hann reagera lyfte någon upp mig, jag vände förskräckt på huvudet och såg att det var Justin som höll mig i ett järngrepp.
"Släpp ner mig!" skrek jag, jag ville inte kastas i vattnet.
Justin började dock gå ut längre och längre med mig i vattnet, och när vi hade kommit till en lagom nivå enligt honom, släppte han mig.
Vattnet var inte så kallt som jag trodde att det skulle. Men det var ändå så kallt att jag tappade andan i några sekunder och förtvivlat viftade med armarna för att komma upp till ytan igen. Mitt huvud bröt vattenytan och efter en sekund hade jag lokaliserat Justin.
"Du ska dö" sa jag och ställde mig upp.
"Oj, vad rädd jag blir" sa han ironiskt och skrattade.
Jag stegade fram till honom och la händerna runt hans midja. Han fick ett förvånat uttryck i ansiktet, han trodde säkert att jag skulle kyssa honom eller något, han lutade sig närmare mig. Men innan han kom allt för nära lutade jag mig bakåt, jag föll ner i vattnet igen och drog honom med mig. Jag fann snabbt balansen igen och ställde mig upp, medan det tog ett tag innan Justin stod upp igen.
"Surprise" sa jag och flinade.
Han blängde på mig och gick sen in till de andra som bara stod på stranden och stirrade på oss. Jag följde efter honom och när jag kom upp på stranden sa Ryan:
"You go girl. Ett tag såg det nästan ut som om ni skulle kyssas, men nu ser han inte ut att gilla dig särskilt mycket"
Det var sant, Justin stod en liten bit bort och stirrade på mig med arg blick.
"Säg till när du har surat klart!" sa jag till honom och skrattade.
"Sure, jag ska inte vara sur på dig längre nu. Men jag har en idé, kom hit alla förutom Minnie" sa han och i hans blick såg jag en plan ta form i hans huvud.
Aj då.
En minut stod de andra i en klunga och diskuterade, jag undrade vad de pratade om. Självklart hade det med mig att göra eftersom jag inte fick höra.
"Let's go" sa Ryan efter ett tag, och sprang snabbt tillbaka till mig.
"Vad ska ni göra?" frågade jag, försökte få rösten att inte låta orolig.
Men han svarade inte till mig, istället tog han bak mina händer bakom min rygg och ropade till de andra:
"Jag har henne!"
De andra kom också, och några sekunder senare satt jag på marken, Caitliln höll mina händer och killarna hällde sand på mina ben.
"Vad gör ni? Tänker ni begrava mig eller?" frågade jag henne.
"Nästan. Justin fick en idé, han tyckte du såg ut så mycket som en sjöjungfru, så han ville göra en grej..." sa hon.
"Klart!" sa Justin som hade placerat ut några stenar på den formation av sand som mina ben var begravda under. Jag såg att det liknade en fiskfena, och förstod att jag nu såg ut som en strandad sjöjungfru. Great.
"Okej, posera nu så tar jag kort!" sa Justin och jag gjorde en så snygg pose som möjligt medan han fotad med sin iPhone.
"Åh, this is soooo going on twitter" skrattade han.
"Nej nej nej" sa jag bestämt.
"You can't stop me. Du sitter liksom fast" sa han och flinade.

"Looking like a mermaid"

"Och när hade ni tänkt hjälpa mig loss?" frågade jag. Jag var trött på den här hämnden nu.
"Åh, det ingår inte riktigt i min plan att få loss dig" sa Justin retsamt.


Lååååångt kapitel, och ni lär få läsa om det några gånger, för nu kommer uppdateringen suga ett par dagar, har rätt mycket inplanerat nu på höstlovet.
Men statistiken är toppen och många kommenterar, great!
Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-11-02 @ 20:50:51
Postat av: emma

började nyss läsa din novell och ..... grattis du har en ny stammis ;) supper bra !

2011-11-05 @ 01:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu