This heart Chapter 11 ~ Replay

CHAZ's PERSPEKTIV

Jag såg det på sättet de kollade på varandra. De såg på varandra med mer i blicken än bara att dom hade känt varandra i två dygn. De dolde någonting för oss andra, och jag hade vissa aningar vad som kunde ha hänt när de sov tillsammans.
Jag ville inte erkänna för mig själv att jag var avundsjuk på Justin, uppenbarligen hade de någonting på gång. Det var ju jag som hälsade på henne först, jag som lärde känna henne lite innan honom, och framför allt var det jag som gillade henne först. Jag hade berättat för Caitlin, hon kunde intyga att jag såg Minnie som possibly more than just a friend.
Vi var hemma nu, det var kväll och alla var rätt trötta efter att ha varit på stranden hela förmiddagen.
"Vi kör sanning eller konsekvens ikväll också, det kanske blir roligare nu eftersom alla känner Minnie lite bättre" sa Ryan och flinade. Jag nickade instämmande. Nu skulle jag kyssa Minnie så att alla hennes tankar på Justin blåste iväg. MINNIES PERSPEKTIV

Ikväll kände jag mig om möjligt ännu mer negativt inställd till leken än kvällen innan. Det som hänt mellan mig och Justin, och det faktum att ingen fick veta om det, försvårade allting. Tänk om vi skulle vara tvungna att kyssas nu, skulle vi kunna hålla tillbaka efter vad vi gjort när ingen sett på? Och hur skulle jag hantera att kyssa Chaz, jag visste ju att han tyckte om mig, och kände mig dum som inte gillade honom tillbaka.
"Vi kan väl sitta i vardagsrummet?" föreslog Justin.
"Sure, pax för att sitta längst ut" sa Caitlin snabbt.
Vi gick alla från köket där vi suttit och ätit pizza till middag, och in i vardagsrummet.
"Last chance att borsta tänderna nu innan vi börjar sa Caitlin och drog med mig till toan utanför vardagsrummet där vi hade våra tandborstar.
"Att kyssas direkt efter en pizza är aldrig bra" sa hon och skrattade.
"Nej, hoppas killarna fattar det också och borstar tänderna" sa jag och stämde in i hennes skratt.
När vi gick ut i vardagsrummet igen var bara Justin där, jag antog att han var först upp till toan på övervåningen och därmed först ner också.
"De andra kommer snart" sa han och makade lite på sig och visade att jag skulle sitta bredvid honom. Jag satte mig ner bredvid honom, nära nog för att känna hans axel nudda min.
"Ni har något på gång va?" frågade Caitlin plötsligt från andra sidan soffan.
"Vad?" frågade jag och försökte att inte låta paniken ta över. Jag kände Justin stelna till bredvid mig.
"Jo, jag ser det. Ni passar ihop" sa hohn och log mot mig utan att se på Justin.
"Såååå let the game begin!!" ropade Ryan plötsligt från dörren till vardagsrummet och jag hoppade till. Hoppas att dom inte hade hört någonting av vad Caitlin sagt, Chaz kom in tätt bakom Ryan och hans ansikte var sammanbitet. "Vem snurrar flaskan först?" frågade han och satte sig bredvid mig på höger sida.
Ryan satte sig mellan Chaz och Caitlin och sa:
"Du kan göra det, du verkar ju inte kunna vänta längre" och skrattade.
Chaz blängde först på honom men skrattade sen.
Han snurrade flaskan och den kom på Caitlin. Jag såg hur hon blev lite nervös när Chaz sa:
"Vi kör den jätte-elaka versionen" och flinade. "Varannan får konka och varannan får ta av sig ett klädesplagg. Caitlin, Ta med dig Ryan in i köket och... Ehm... Hångla lite" sa han och Caitlin protesterade:
"Vaaad? Kunde du inte vara lite snäll i början?"
"Nope. Dörren till köket är öppen, varsågoda" sa han. Ryan fick ett förvånat uttryck i ansiktet när Caitlin ställde sig upp och drog upp honom.
"I guess we have no choice" sa hon och ryckte på axlarna. Hon drog med honom i handen in till köket och stängde dörren efter dem med en sista sur blick på Chaz som satt och flinade. "Tror ni vi får sova här en natt till?" frågade han sen mig och Justin.
"Det tror jag, hans föräldrar skulle visst vara borta ett tag till" sa Justin.
Caitlin kom tillbaka med Ryan efter sig och satte sig i soffan igen.
Caitlin snurrade på flaskan utan ett ord och den kom på Justin.
"Varsågod att ta av dig någonting" sa hon och skrattade åt Justins min.

Han hade på sig ett par jeans och en t-shirt, han bestämde sig för att ta av på överdelen först, till min stora förskräckelse. En shirtless Justin bredvid sig är inte att leka med, det kunde jag intyga. Jag gjorde allt för att undvika att titta på honom när han böjde sig fram och snurrade flaskan på bordet.
Den kom på mig.
"Ta av dig tröjan" sa han.
"Men vaaa? Jag ska ju ha konka, inte ta av mig något?" sa jag upprört.
"Ja. Och det du ska göra är att ta av dig tröjan. Eller ska jag göra det åt dig?" frågade han retsamt.
"Glöm det" sa jag och skakade på huvudet. Jag drog motvilligt av mig tröjan och släppte ner den på golvet. Jag lutade mig framåt och snurrade på flaskan. Den kom på Ryan, som genast drog av sig tröjan och sen snurrade flaskan. Chaz var nästa på tur. "Din tur att hångla i köket. Fast ta den andra tjejen" sa han och nickade mot mig.
Okej. Toppen. Great. Jo, verkligen.
Chaz ställde sig väldigt hastigt upp och tog min hand och drog med mig in i köket. Jag stängde dörren efter oss och hann se en sista glimt av Justin, hans blick genomborrade mig på något sett och var omöjlig att tyda.

Jag drog igen dörren och sekunden efter tog Chaz tag i min hand och drog mig in i hans famn. Han la ena handen på min korsrygg och den andra på min kind och pressade sina läppar hårt mot mina. Han lutade sig framåt och lät båda händerna vila på min korsrygg. Han lutade mig bakåt och kysste mig ner längs med min hals.
"Jag tycker om dig" viskade han i mitt öra. "Mer än du tror. Jag vet inte om du tycker om mig på det sättet, men jag ville bara att du skulle veta."
Lampan var släckt i köket, så han kunde inte se att jag rodnade. Kanske kände han det, för nu la han sina händer på mina kinder och kysste mig mjukt.
Jag bara stod där, mållös, och visste inte vad jag skulle göra.
"Nu vet jag det" sa jag tillslut, vilket jag snart insåg var ett rätt taskigt och sårande svar. Jag slank ur hans armar och gick för att öppna dörren och gå in till vardagsrummet igen, när jag kände hans hand på min axel.
"Du gillar Justin, va? Du gillar inte mig, du gillar honom. Fine" sa han och hans röst skar sig på slutet. Gud vad jag kände mig hemsk.
"Jag gillar dig, det är klart. Bara inte på det sättet" sa jag och det gjorde ont i mig. Jag vände mig om och kastade armarna runt honom i en hård kram.
Jag undvek att svara på frågan om Justin, jag ville inte säga det rakt ut.
Jag släppte honom och öppnade dörren och gick in till vardagsrummet igen där de andra satt och väntade. Jag hörde Chaz följa efter bakom mig.
Jag antog att mitt ansiktsuttryck avslöjade en del, jag såg i ögonvrån att Justin tittade oroligt på mig och Caitlin gav mig en orolig blick.
Chaz satte sig ner bredvid mig och snurrade flaskan utan mycket energi.
Den kom på Caitlin och hon tog av sig linnet hon hade på sig och snurrade glatt flaskan igen
Den stannade efter många varv på Justin.
"Hmm" tänkte hon. "Kyss den i rummet som du tycker är snyggast" kom hon fram till.
"Men det är ju både sanning och konsekvens" sa Ryan.
"Men han behöver inte säga något!" försvarade sig Caitlin.
"Det spelar ingen roll" sa Justin. "Här eller i köket?" frågade han istället.
"Här går bra" sa Caitlin och flinade mot mig.
"Okej" sa Justin och vände sig mot mig. "Hey snygging" sa han skämtsamt och la ena armen runt mina axlar och lutade sig framåt för att låta våra läppar mötas i en mjuk kyss.
"Jag som trodde du tyckte jag var den snyggaste i världen" sa Ryan sen med spelad ledsenhet.
"Ha. Ha." sa Justin och skrattade sen.
"Alla sover här en natt till va?" frågade Ryan och alla nickade. "Vi kan väl gå och lägga oss nu då?"
"Visst" sa Justin och reste sig upp. Han plockade upp både hans och min tröja från golvet och sa till Ryan: "Jag kan sova i dina föräldrars rum igen, så slipper jag och Caitlin flytta massa saker i kväll nu när det blev så sent."
"Visst" sa Ryan och ställde sig upp.
Justin började gå uppför trappan, och det var inte förrän han var ute ur sikte som jag insåg att han hade min tröja i handen. "Ehm... Godnatt" sa jag till Ryan, Caitlin och Chaz och skyndade mig upp efter Justin och min tröja.
"Godnatt" hörde jag alla deras röster i kör efter mig.



Lång väntan, men långt kapitel. Skrivet på mobilen, för jag har ingen dator hemma just nu. Skriver så tummen blöder haha xD eftersom jag skriver på mobilen så kan jag inte lägga in bilder heller, det suger. Så det blir bildlösa kapitel tills datorn kommer hem! Ni är lite dåliga på att kommentera, säg någonting så jag vet att ni tycker om det iaf!
Kan lova att nästa kapitel kommer bli kanon, så se fram emot det i morgon eller övermorgon!:) love y'all <3
Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

2011-11-09 @ 20:22:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu