This heart Chapter 13 ~ Take care



Att vakna upp bredvid den vackraste killen i världen, se på honom där han ligger och sover med slutna ögon som ett litet barn, och sen inse att det är ens pojkvän man tittar på. När man kommer ihåg vad som hände kvällen innan, när det går som ett lyckorus genom kroppen och får det att pirra till i magen. Då mår man ganska okej.

Justin slog upp ögonen och såg sig omkring och spräckte upp i ett leende när han såg mig.
"Godmorgon" sa jag och flinade.
"Godmorgon" sa han och satte sig upp. Jag skulle precis till att sätta mig upp jag också, när han la en hand på min mage och stoppade mig.
"Nej nej, ligg kvar!" sa han. "Lägg dig på mage"
"Exakt vad tänker du göra?" frågade jag men gjorde ändå som han sa utan att vänta på svar.
"Det är väl klart att ens flickvän ska få massage första gången man vaknar tillsammans" sa han och jag kunde höra ett leende i hans röst även om han menade allvar.
"Alltså Justin, du behöver inte om du inte vill, det är lu..." började jag men han struntade i mig och drog av mig täcket till benen.
"Skitsnack, bara blunda och njut" sa han och började med att smeka lätt med fingrarna över min rygg, vilket gav mig tusen fladdrande fjärilar i magen.
"Ehm... Den här är i vägen" sa han och knäppte upp min bh utan att fråga och drog ner axelbanden så att han skulle komma åt mina axlar.
Jag stelnade till lite men slappnade av igen när hans händer rörde mig igen. Jag låg där jag vet inte hur länge, jag somnade nästan om igen, innan Caitlin ropade från andra sidan dörren:
"Vad håller ni på med där inne egentligen? Vi andra går ner och äter frukost nu!"
"Vi kommer snart!" svarade Justin, men fortsatte massera mig som om ingenting hade hänt.
"Justin, jag klagar inte, men vi borde kanske gå ner innan de börjar undra... vad vi håller på med" föreslog jag och tänkte på Chaz. Jag villa nog inte berätta för honom, det kändes så taskigt för det var ju faktiskt han som frågat mig först, och honom hade jag sagt nej till bland annat för att jag inte tyckte att jag kände honom tillräckligt bra. Han var ju alltid så tyst. Sen hade Justin frågat mig, och honom hade jag bara känt i några dagar, men glatt sagt ja till. Jag kände mig så elak, och det förstörde ögonblicket på.
"Visst. Ska vi berätta för dom att... du vet... ja. Att vi är tillsammans? För det är vi väl?" frågade han.
"Det är klart att vi är! Men jag vill inte berätta för Chaz än... Jag känner mig så elak" sa jag.
Han hade slutat massera mig nu och knäppte min bh igen.
"Du är inte elak" sa han och böjde sig ner och kysste min nacke. Jag ryste till och rullade över på rygg för att kunna kyssa hans läppar.
"Jo det är jag" viskade jag och tittade bort. Han la en hand under min haka och vände tillbaka mitt ansikte så jag var tvungen att möta hans blick igen. Ett tag förlorade jag mig i hans gyllene ögon och kände att ingenting annat i hela världen spelade någon roll. Det var bara han och jag, nyförälskade och unga. Inget annat störde mig just då.
"Du är verkligen inte elak" sa han och spände blicken i mig. "Du följer bara ditt hjärta, eller hur..? Och jag råkar vara den otroligt tursamma killen som du väljer. Hur skulle du kunna vara elak?"
"Jag är kanske inte så snäll som du tror" sa jag och log lite snett.
"Kanske inte. Maybe you're a bad girl?" sa han och skrattade.
"Ha. Ha." sa jag och himlade med ögonen. "Men om jag hade valt Chaz istället hade du blivit sårad, eller hur?"
"Inte sårad kanske, men ledsen. Och avundsjuk" sa han och flinade. "Tänk om en bästa kompis snodde bästa cheyen liksom, klart att jag skulle blivit ledsen" sa han.
"Jag är inte den bästa 'cheyen'. Jag måste nog ha ganska stora brister, annars skulle inte Luke ha..." sa jag och blev med ens påmind om mitt förflutna. Jag blev nedstämd och tittade bort från Justin, jag ville inte att han skulle e smärtan i mina ögon.
"Mindy, titta på mig" sa han och la sina händer på mina kinder och lutade sin panna mot min. "Jag älskar dig. Du är helt fantastisk, jag förstår inte hur någon skulle kunna göra dig illa. Jag kommer aldrig försöka göra illa dig, jag lovar" sa han och tryckte sina läppar mot mina i en kärleksfull kyss som fick mitt hjärta att slå volter inne i bröstet. Jag reste mig upp på ena armbågen och la andra armen runt hans nacke och drog honom närmare mig, jag kysste honom tillbaka med sådan entusiasm att jag glömde bort att andas, och när han tillslut avbröt kyssen var jag andfådd som efter en joggingtur.
"Jag vet att jag är bra på att kyssas" s han och flinade åt mig som halvsatt upp i sängen och flåsade.
"Åh, shut up" sa jag och blängde lite irriterat på honom men kunde inte hålla mig för skratt länge när jag såg att hans självsäkra min inte rubbades.
"Just kiss me" viskade jag och han svarade: "My pleasure" och blinkade med ena ögat. Han pressade sina läppar hårt mot mina igen och la mig ner i sängen och la sig över mig. Hans händer letade sig fram över min kropp och huden brände där hans fingrar hade varit. Mina fingrar trasslade in sig i hans hår och drog honom bara närmare och närmare, jag ville inte att han skulle sluta och det verkade inte han vilja heller.
"Hrmm" hörde jag någon harkla sig vid dörren och jag vände snabbt huvudet ditåt. Där stod Ryan och flinade. Justin hade också sett honom, för han mumlade "Shit..."
"Caitlin och Chaz skickade upp mig hit för att kolla vad ni höll på med egentligen, vi andra har redan ätit klart och sitter och undrar vad vi ska hitta p idag. Fast ni verkar ju ha fullt upp" sa han och flinade stort mot mig och Justin.
"Ehm... Vi kommer snart, vi ska bara... klä på oss. Vi skulle bara..." stammade Justin och jag hörde hur generad han var att Ryan hade kommit på oss.
"Det är lugnt, jag fattar" sa Ryan och log. "Men klä på er ni så går jag ner till de andra och berättar vad som har hänt här uppe medan vi satt nere och tråkade oss"
"NEJ!" ropade både jag och Justin efter honom, men han var redan på väg nerför trappan.
"Chaz will hate me forever" sa jag och suckade.
"Han kommer bli sur på mig också" sa Justin.
"Förlåt" sa jag. "Det var inte alls meningen att sabba för er."
"Det är inte ditt fel, sluta skylla på dig själv" sa Justin och kysste mig mjukt en sista gång innan han reste sig upp och gav sig av till sin väska för att välja T-shirt för dagen. Jag satte mig upp i sängen, men satt kvar där och tittade på honom.
"Vad är det?" frågde han när han drog på sig sina shorts och märkte att jag kollade på honom.
"I kinda think I love you" sa jag och log mot honom. Han var så fin.
"Love you too" sa han och kom fram för att kyssa mig. Våra läppar nuddades mjukt och fjärilarna i magen fladdrade till.


"I kinda think I love you"

"Nej, nu måste jag klä på mig!" sa jag bestämt och hoppade ur sängen.
Jag tog på mig samma kläder som jag haft igår, jag hade ju inte tagit med mig mer eftersom jag inte hade planerat för två nätter, utan bara en.
"Let's face the world then" sa jag när vi båda var klara. Justin nickade instämmande.
"Let's face the world. I'll protect you" sa han och kramade mig när han såg mitt oroliga ansikte.
Han öppnade dörren och lät mig sen gå först ner för trappan och in i köket.
"Här kommer det nya paret!" ropade Ryan så fort vi kom in i köket.
Jag blängde på honom men han fattade inte, han bara fortsatte flina som om det var jättekul. Vilket det skulle ha varit om inte Chaz satt på stolen bredvid honom med ett fakeat leende som var lätt att se igenom. Caitlin var däremot med Ryan.
"Haha, jag visste det!" sa hon och blinkade mot mig. Jag räckte ut tungan åt henne och hon gav mig en konstig blick.
"Vad ska vi göra idag?" frågade jag för att byta ämne


"Stranden igen?" föreslog Ryan.
"Neeej inte idag igen!" protesterade Caitlin.
"Kom med något bättre förslag då" sa Ryan och blängde på henne.
"Vem är med på Mario Kart turnering?!" frågade hon och började gå mot vardagsrummet.
"JAG!" sa Chaz snabbt och följde efter henne ut. Ryan hängde på och jag började gå efter dem när Justin tog tag i min arm och stoppade mig.
"Vi ska väl äta frukost först?" frågade han.
"Jo. Just det" sa jag och hällde upp lite flingor och mjölk i en skål och ställde den vid den plats vid bordet jag suttit igår. Jag gick och drog ut i princip alla lådor som fanns i köket innan jag hittade en sked. När jag kom till bordet satt Justin där på 'min' plats med en macka i handen. Jag ryckte på axlarna och började försiktigt fösa min skål åt sidan för att sätta mig på platsen bredvid i stället när Justin tog tag i min arm och stoppade mig och drog ner mig i sitt knä.
"Det är lugnt, vi kan dela stol" sa han och la ena armen runt min midja.
Nästa sekund stack Caitlin in huvudet genom dörren till köket.
"Åh, förlåt om jag stör" sa hon och flinade. "Men ni två får möta vinnaren sen, okej?"
"Sure" sa Justin och jag nickade och gjorde tummen upp, med munnen full av flingor.
Caitlin försvann ut igen.
"Är du klar?" frågade Justin och lutade sitt huvud på min axel samtidigt som han ritade små mönster med sitt finger på min rygg.
"Nästan" svarade jag och fortsatte äta, vilket var svårt eftersom min mage pirrade till så fort han rörde mig.
När jag tillslut var färdig gick jag och ställde disken på diskbänken och sen gick vi ut till vardagsrummet där de andra satt i soffan och skrattade. Vi satte oss bredvid varandra på kanten av soffan och snart var det vår tur att spela. Ryan hade vunnit och vi skulle möta honom.
"Lycka till" sa han och flinade samtidigt som han räckte oss varsin ratt.


--------- Ehm... Jaa. Jag skriver mestadels från mobilen men lyckades få datorn att fungera några sekunder så jag kunde sätta in bilder. Mobilen har också vart lite sådär, så jag fick skriva om nån gång och så går det jättelångsamt x( men ni får långa kapitel i alla fall, särskilt med tanke på att de är skrivna från the phone.
Kommentera vad ni tyckte om kapitlet sötisar!:)
Kommentarer
Postat av: Cherry

Så braa :D ♥♥

2011-11-15 @ 21:24:37
Postat av: johanna

jättebra kapitel :)

2011-11-17 @ 09:36:16
URL: http://bieberword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu