This heart Chapter 3 ~ Skype all night long

Jag gillade verkligen Caitlin. Hon var som den där systern jag aldrig haft. Idag i skolan hade jag inte lärt känna så många; Ryan, Chaz, och Caitlin. Och så hade några andra kommit fram och börjat prata med mig, men jag hade väl svarat så korkat på alla deras frågor att jag skrämt bort dem.
När skolan var slut hade Caitlin bett om att få mitt Skype-namn. Nu väntade jag bara på att hon skulle ringa, jag satt på mitt rum med datorn på.

Min ringsignal började spelas och jag klickade snabbt på "svara" när jag såg att det var Caitlin som ringde. Jag kopplade på webcamen också när jag såg att hon hade den på.

"Hej Minnieeeee!" ropade Caitlin så fort fönstret öppnades.
"Hej Cat" svarade jag.
"Asså du, jag seriöst löööve ditt hår!"

"I loooove your hair"

"Ehm. Tack" svarade jag.
"Just det, Ryan bad mig fråga om du ville komma över till honom imorgon efter skolan. Jag, Chaz och min lillebror Christian ska sova över där" berättade hon.
"Jag vet inte..." började jag, men Caitlin avbröt mig.
"Jo, det är klart du ska! Vi går hem till mig först efter skolan, sen sticker vi hem till Ryan!"
"Okej då" sa jag. Det var ett bra tillfälle att lära känna dem lite bättre.
"Bra, då ses vi i skolan imorgon" sa hon och lät nöjd över att ha övertalat mig så lätt.
"Vi ses" sa jag. "Godnatt"
"Godnatt!" sa hon och jag tänkte precis stänga ned fönstret när hon sa:
"Vänta! Chaz gillar dig. Bara så att du vet liksom. Han sa det till mig och jag lovade att inte säga någonting till dig, men, ja. Nu gjorde jag ju det. Så lova att inte säga att jag sa det. Han gillar dig." sa hon igen, som för att försäkra sig om att jag hade hört det.
Jag satt där, mållös. Skit också, jag ville inte hamna i kärlekstrubbel det första jag gjorde när jag flyttade till ett nytt ställe. Jag kände ju inte Chaz, och han kände inte mig, så vad skulle jag göra nu? Och övernattningen imorgon, det skulle bli jättekonstig stämning.
"Minnie?"
Jag hade glömt att jag fortfarande pratade med Caitlin.
"Jag vet inte hur jag ska göra nu, Cat. Jag vill lära känna honom, han verkar jättesnäll, men jag gillar honom inte på det sättet"
"Jag vet inte heller hur du ska göra. Förlåt, jag borde inte sagt något. Men du kommer väl ändå imorgon?" frågade hon.
"Jag antar det" sa jag.

Vi fortsatte prata en stund till, sen sa vi godnatt och loggade ut.
Mitt liv i Montréal (som jag bestämt mig för att inte tänka på mer) var komplicerat. Jag flyttade för att börja om, men skulle allt bli tilltrasslat här också? Fan, jag måste reda ut det här. Jag är inte redo för invecklad kärlek igen.



Assssså det blir ju inte bra Dx Har skrivit om delar av det här kapitlet flera gånger, det blir inte bra!? Kort är det också :(
Kommentarer
Postat av: Ebba

Det var superduper bra!

2011-10-16 @ 15:26:23
URL: http://ebost.blogg.se/
Postat av: sara

gillar din novell ;D

länkbyte?

2011-10-17 @ 18:34:52
URL: http://myystoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: sara

bra ;) länka mig, har redan länkat dig :)

2011-10-18 @ 17:54:25
URL: http://myystoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: Tilda

Wow du är ju ass bra :D

2011-10-18 @ 19:41:40
URL: http://tildakarlsson.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu