This heart Chapter 5 ~ Truth or consequences

Vi satte oss i en ring på golvet i Ryans föräldrars stora sovrum, jag hamnade mellan Caitlin och Justin.
"Alla här är singel, eller har jag missat något?" frågade Ryan skämtfullt och kollade på oss. Alla mumlade "singel".
Jag ville verkligen inte göra det här, jag kände ingen av dom riktigt väl, och dessutom satt en världskänd popstjärna bredvid mig.
Men utan sympati för mig snurrade Ryan på flaskan som han placerat i mitten av ringen och såklart, den hamnade på mig.
"Sanning" sa jag, det kändes säkrast för tillfället. Någonting sa mig att de här killarna kunde hitta på riktigt elaka saker.
"Okej" sa Ryan, och jag kunde se en liten besvikelse i hans ögon. Han ville nog att jag skulle välja konka. "Vi kör den elaka versionen, va? Hur många killar har du kysst under det senaste året?"
Den var lätt. Men den gjorde ändå så ont. "En" sa jag tyst och snurrade flaskan. Den kom på Caitlin.
"Sanning" sa hon och jag andades ut. Det var lättare att komma på frågor.
"Samma fråga" sa jag.
"Men va tråkig du är. Tre" sa hon och flinade åt killarnas förvånade miner. Hon snurrade flaskan igen och den kom på Ryan.
"Konsekvens" sa han och såg stolt ut.
"Okej, evil verision. Krama Minnie" sa hon och skrattade.
"No no no no" sa jag och började backa undan. Men han kröp snabbt över golvet och slog armarna om mig. Han kramade mig minst lika hårt som när vi kom, han klassade den första säkert som försiktig. När han släppte på greppet andades jag förskräckt ut och drog mig tillbaka till min plats med ett par revben krossade, kändes det som.
Flaskan snurrades igen, och den kom på Justin.
"Konsekvens" sa han trotsigt.
"Kyss Minnie tills jag säger att det räcker" sa Ryan.
"Vaaaad?!" sa jag.
"It's the evil verision. Kom igen nu" s Ryan och tittade på Justin, som såg förvånad ut.
"Men hallå, vi känner inte varandra, vi har knappt pratat med varandra, vi träffades för första gången idag, och... Och..." fortsatte jag och försökte komma på fler anledningar till varför jag och Justin inte skulle kyssas. "Och du är världskänd, Justin, tänk om någon får reda på det!" sa jag i ett sista, lönlöst försök.
"Äsch, jag kysser vem jag vill. Och, it's just a game" sa han och blinkade mot mig med ena ögat.

It's just a game"

Jag svarade inte, jag bara nickade kort och tittade ner. No way to escape, alltså.
Justin makade sig närmare mig, vi satt ju redan bredvid varandra, så det behövdes bara någon decimeter för att jag skulle känna hans kroppsvärme. Han la ena armen runt mina axlar och drog mig närmare honom, jag stängde ögonen och struntade i att kämpa emot.
Tre korta sekunder senare snuddade hans läppar mjukt mot mina, och jag la mina armar runt hans nacke.
Jag hade inte blivit kysst på månader, så en sådan här nära kontakt med någon kändes konstig. Samtidigt kändes allt självklart, hans läppar passade ihop med mina, och våra kroppar formade sig lätt efter varandra där vi satt på golvet. Hans läppar lekte lätt över mina och det kändes tryggt att vara i någons famn igen.

Ryan harklade sig, jag hade glömt att vi inre var ensamma.
"Det... räcker nu" sa han med ett flin och jag drog mig generat ur Justins grepp.
Jag satt och tittade ner i golvet när Justin snurrade på flaskan. Den kom tydligen på Caitlin, för hon sa "konsekvens".
"Okej, pussa Chaz på munnen" sa Justin och skrattade.
Utan att tveka gick hon på knä till ringens andra sida och böjde sig ner för att pussa Chaz mitt på munnen.
"Haha" sa hon och gick tillbaka till sin plats. "Min tur" sa hon och snurrade flaskan.
Den kom på mig.
"Kyss Ryan i minst femton sekunder" sa hon och ryckte på axlarna när jag spände blicken i henne. "Ja, du måste".

Jag reste på mig och gick fram till Ryan och sa åt honom att ställa sig upp. Skulle jag kyssa någon skulle jag göra det ordentligt.
"Oh yes" sa han och skrattade. Gud, han dolde inte direkt sina tankar, han sa dem rakt ut hela tiden.
Jag la försiktigt armarna om hans axlar och närmade mig honom. Våra läppar nuddade varandra och han la mjukt händerna om mina kinder. Han var en bra kyssare, det måste jag erkänna. Han kysste mig allt intensivare, och jag avbröt kyssen så fort jag kände att tiden hade gått ut. Herregud, han kunde verkligen ta andan ur mig på fler sätt än att bara krama mig, tänkte jag.
Jag snurrade flaskan och den kom på Justin. "Konsekvens" valde han igen.
"Kyss Caitlin" sa jag efter en stunds fundering.
Justin gav mig en forskande blick och kröp sen på knä bort till Caitlin som såg besvärad ut. Dom kysste varandra lätt på munnen, sen backade Justin smidigt undan och satte sig bredvid mig igen.
Han snurrade flaskan och den kom på Chaz.
"Konsekvens" sa han, ingen verkade ta sanning längre. Stämningen var väldigt tyst, jag tror alla började bli lite trötta.
"Hångla med Ryan" sa Justin och Chaz öppnade munnen för att protestera.
"Skojade bara" sa Justin snabbt och höll upp händerna framför sig. "Gör det med Minnie istället"
Jag hann inte bli chockad innan Chaz var framme hos mig och tog mitt ansikte i sina händer.
Precis innan jag stängde ögonen såg jag något i hans ögon som gjorde mig orolig. Jag såg frustration, en slags frustration jag inte kände igen, och samtidigt en sorts seger. Ett leende som betydde seger, som suddades ut när hans läppar pressades mot mina.
Han verkade verkligen inställd på att göra som Justin sagt, att hångla, inte bara en kyss. Det fanns inget i rörelserna hans läppar gjorde mot mina som tydde på att han skulle luta inom den närmaste framtiden. Han lät ena handen falla ner längs min rygg medan den andra höll fast mitt ansikte mot hans.
Det kändes som en evighet senare som han sakta släppte taget om mig. Han log och tog sig sen tillbaka till sin plats.
"Nej, nu måste i alla fall jag sova!" sa Ryan plötsligt. "Nån mer?"
Caitlin och Chaz gick också och la sig, killarna skulle sova i Ryan's rum och jag och Cat skulle få sova i hans föräldrars.

"Kom" sa Justin och sträckte ut handen mot mig där jag satt kvar på golvet i Ryans föräldrars rum. Jag tittade förvånat upp mot Justin och tog tag i hans hand och lät honom dra mig upp.



Eeeeeeeeextra-super-duper långt kapitel, hope u like it. Har typ skrivit på det hela dan, haha, är så seg x3

Kommentera massor nu, nästa kommer nog upp i övermorgon.
Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra :D ♥♥

Längtar mycket tills nästa kapitel <33

2011-10-25 @ 20:59:47
Postat av: Tilda

Du är jätte duktig längtar tills de andra delarna! :D

2011-10-25 @ 22:24:02
URL: http://tildakarlsson.bloggplatsen.se
Postat av: Ebba

Super duper bra!

2011-10-26 @ 14:48:41
URL: http://ebost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu