This heart Chapter 9 ~ Sometimes you don't wanna be loved

När jag kom ner i köket satt alla redan vid köksbordet och åt. Fil flingor, rostade mackor och diverse pålägg stod framme så jag satte mig på en ledig stol bredvid Chaz och började plocka åt mig till en storfrukost.
"Vart är Bieber?" frågade en trött Caitlin.
"Han kommer snart, han skulle bara byta om" svarade jag.
"Vad hände egentligen i går kväll? Skulle inte ni tjejer sova tillsammans eller?" frågade Ryan.
"Jo, men när Justin och jag kom upp låg Caitlin och sov på madrassen i ert rum, så vi hade inget annat val" förklarade jag.
"Jag blev lite mörkrädd" sa Caitlin generat. "Därför gick jag in till er och sen råkade jag somna."
Jag hörde steg bakom mig och vände på huvudet och såg Justin komma in i köket.
"Morning" sa han till alla och satte sig ner bredvid mig. Nu satt jag alltså mellan Chaz och Justin, great.

"Morning"

Chaz hade knappt pratat med mig överhuvudtaget. Han var altid så tyst, men samtidigt uttryckte han så mycket med kroppsspråket. Idag tillexempel var han trött och lite spänd, det kunde till och med jag se som inte kände honom.
"Chaz, kan du skicka brödet?" frågade Justin, och Chaz ryckte till som om han hade suttit och sovit.
"Ah, visst" sa han förvirrat.
"Vad ska vi göra idag då?" undrade Caitlin, som verkade ha ätit klart redan, hon satt och försökte prata med Ryan som hade lite svårt att svara, han hade hela munnen full med rostat bröd.
"Vi kanske kan dra till stranden?" föreslog Chaz, som nu verkade ha vaknat till.
"Är det okej för dig, Justin? Det borde inte vara några paparazzis ute idag, det är ju helg och sommarlovet börjar snart, så det borde vara chill" sa Caitlin.
"Visst, är alla med på det?" frågade han och tittade på mig.
"Sure. Caitlin, kan jag låna en bikini av dig? Tog inte med någon" sa jag, vi hade planerat för varmt väder, men jag hade inte tagit med en bikini, så dumt.
"Visst, vi kan gå till stranden!" sa Ryan plötsligt, han verkade ha tuggat ur nu. Lite sent att komma med sin åsikt kanske?
Alla skrattade åt honom och han försvarade sig:
"Vaaaaad, jag är bara hungrig, okej?"

"Den här kan du få låna" sa Caitlin och räckte mig en turkos bikini. "Jag tog med två av nästan allting, ifall du skulle glömma något."
"Tack så jättemycket, vad skulle jag göra utan dig?" sa jag med ett skratt och kramade henne.
Jag sprang in i badrummet och bytte om så att jag hade bikinin under kläderna, och borstade tänderna.
Jag tog med mina underkläder in till rummet igen medan Cat gick ner för trappan till de andra killarna som var klara för länge sen. I rummet möttes jag av Justin, som stod där i tröja och blårutiga badbyxor.
"Hej, jag skulle bara lämna några saker" sa jag och generades över att jag höll i en bh och ett par trosor. Jag gick fort och la ner dom i min lilla väska.
Jag var på väg ut igen när jag stoppades av att Justin greppade tag i mig bakifrån. Han höll armarna runt mig i ett stenhårt grepp, så det var omöjligt att komma loss.
"Du är så söt när du rodnar" viskade han i mitt öra, samtidigt som jag kämpade för att ta mig ur hans hårda grepp.
"Jag ville bara säga att vi nog gör bäst i att inte berätta för de andra att vi... ja du vet..." famlade han.
"Hånglar så fort de vänder ryggen till" avslutade jag meningen åt honom.
"Precis" sa han med ett litet skratt.
"Vi borde åtminstone inte säga det till Chaz, han kan bli sårad" sa jag.
"Varför?"
"Han gillar mig" sa jag och tittade ner i golvet. Jag hade ju lovat Caitlin att inte berätta för någon, men nu tyckte jag ändå att omständigheterna var lite... annorlunda.
"Han gör vad? Så det är därför han har varit så tyst och tillbakadragen, jag har inte riktigt känt igen honom det senaste dygnet. Så det är alltså därför" pratade han för sig själv. "Hur som helst, jag klandrar honom inte" sa han och pussade mig i nacken.
"Men du gillar mig ju inte på det sättet" sa jag och det gjorde lite ont i hjärtat.
"Never say never" viskade han i mitt öra och släppte mig sen. "Vi går ner till de andra nu" sa han och la en hand på min axel och ledde mig fram till dörren. En sista puss på kinden fick jag, sen gick vi ut genom dörren till den delen av världen där det var förbjudet att ens hålla handen.
Han kollade ner på mig och log.
"Varför så fundersam?" undrade han.
"Inget" svarade jag och började gå nedför trappan med honom i hälarna.




Ganska kort, men nästa blir längre! Kommentera nu, det är många som läser men inte så många som kommenterar. Vad vill ni se mer av? Vad är bra, vad är mindre bra?
Kommentarer
Postat av: Elli

Jätte bra! :) nästa snart? :D

2011-10-31 @ 11:05:36
URL: http://didntwanttosaygoodbye.tumblr.com
Postat av: tilda

Grymt :D

2011-10-31 @ 12:08:45
URL: http://myystory.bloggplatsen.se
Postat av: Cherry

Sjukt bra :D ♥♥

2011-10-31 @ 20:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu